Pages

Thursday 9 June 2011

Nasi dagang dengan ayam kerutuk

Malam Isnin sudah saya masak nasi dagang ni special untuk sambut birthday Aisyah . Nasi dagang dengan ayam kerutuk ni memang favorite Aisyah so memang berselera sangat dia makan . seronok saya tengok reaction anak-anak bila saya masak menu kesukaan mereka dan bila makan tu bersemangat je dan saya rasa cukup puas hati bila anak-anak sedap je makan apa saja yang saya masak :)

Kali ni nasi dagang ni saya masak cara biasa saja dan tak di kukus so proses nak masaknya sekejap saja macam masak nasi biasa saja.

BAHAN-BAHAN:

4 cawan beras
5 cawan air
1 cawan santan pekat
3 cm halia - di potong nipis
2 ulas bawang merah - dipotong kecil
1 sudu kecil halba
1/2 sudu kecil garam - secukup rasa

CARA MEMASAK :

Kupas semua bawang dan halia serta dipotong nipis-nipis . Basuh beras yang diletak dalam periuk nasi dan masukkan air serta santan , halia , halba , bawang merah dan garam . Kacau bagi mesra semua bahan dan masak nasi seperti biasa guna periuk letrik .

Khamis 28.04.11

No comments:

Post a Comment