Pages

Monday 24 October 2011

Kunjungan teman sehobi

Jumaat lepas Kak Zue , kawan sehobi yang sama-sama mempunyai minat yang sama dengan saya iaitu mengkumpul pinggan mangkuk lama sudi bertandang ke rumah saya ni . Terima kasih ya kak Zue yang sempat meluangkan masa di rumah saya . Dari laman facebook kami sempat tegur menegur lepas tu jumpa , bestkan dari tak kenal dan jadi kawan itu la penangan positif facebook ni . Kami sama-sama minat kumpul pinggan mangkuk lama so kalau jumpa tak ada topik lain nak dicerita sembangkan semuanya tentang koleksi pinggan mangkuk lama yang dah berjaya dikumpul atau yang menjadi idaman . Bila bersembang pun bersemangat je sebab sama hobi kan hehehe 

Sempat juga kami bergambar posing di sisi almari yang saya muatkan dengan pelbagai koleksi pinggan mangkuk lama dan antik . Kebanyakkan koleksi saya berusia lebih dari 50 tahun dan sangat berharga buat saya . Hanya jauhari yang mengenal manikam....

Kak Zue , seorang yang sangat spoting dan ceria selalu , memang best berkawan dengan kak Zue yang sangat mesra . Pada kak Zue kalau ada kesempatan sila la datang rumah saya ya , boleh kita sambung cerita tentang pinggan mangkuk lama yang menjadi pojaan kita tu hehehe , duduk bersembang 2-3 jam pun tak cukup sebab banyak yang nak kami kongsi tentang hobi kami ni..

Saya masak nasi dagang Terengganu bersama gulai ikan tongkol , acar mentah . ayam goreng berempah dan sambal cili sebagai pembuka selera mmmm syukur alhamdulillah untuk rezeki kami pada tengahari Jumaat yang lalu...

Ni pula untuk dessert saya buat strawberry cheese cake 


Kak Zue bawa cupcake coklat yang memang favorite Adam mmm tengok la tu anak bujang saya makan cupcake coklat yang sedap tu , Mama pun makan juga sedap la hmmm kak Zue nak resepi laaa I nak try masak cupcake coklat yang sodap ni hehee..

Buat kak Zue..

Kalau ada sumur di ladang..
Boleh kita menumpang mandi..
Kalau ada umur yang panjang..
Boleh kita berjumpa lagi...

2 comments:

  1. bestnya org pandai masak. buat buku resepi, sy beli

    ReplyDelete
  2. to azhariah,
    terima kasih la saya ni masak menu simpl2 boleh la , hmm kalau diberi pelaung teringin juga nak buat buku resepi hehehe

    ReplyDelete