Pages

Saturday 5 November 2011

SYUKUR ALHAMDULILLAH...TQ NUFFNANG..

Semenjak dua menjak ni saya rajin check kotak surat sebab tunggu surat 'CINTA' dari si dia NUFFNANG hmmm lama betul la saya tunggu dah 2 purnama berlalu tapi surat 'CINTA' tu lambatnyaaaaa nak sampai ish ish kenapa la lambat sangat tapi saya tetap sabar menunggu dan....semalam akhirnya surat 'CINTA' yang ditunggu sampai juga hehehehehehee...

SYUKUR ALHAMDULILLAH...

Cek dari NUFFNANG ni adalah dari hasil pendapat iklan yang saya dapat dari blog masak lama saya ya bukan dari blog masak saya yang ni , jom singgah blog masak saya yang lama tu klik kat nama blog saya ni RESEPI NANNIE 

Pada satu hari di bulan Mei yang lepas secara tiba-tiba saya tak dapat nak buka blog masak saya iaitu RESEPI NANNIE huhuh terkejut dan panik saya masa tu . Banyak kali saya cuma tapi tak boleh juga adoihhhh perasan saya masa tu punya la sedih yang teramat sangat dan saya cukup kecewa . Blog yang saya cipta dari bulan Mac 2009 tu hanya dapat saya pandang dan lihat saja tanpa dapat saya masuk . Memang teruk la saya menangis huhuh sedih laaa dan saya cuba macam-macam cara nak dapat balik blog saya tu tapi tak dapat sampai kesudah . Saya minta tolong kawan-kawan yang mahir tentang komputer dan blog tapi mereka pun tak tau macam mana nak dapatkan balik blog saya tu . Saya pun pada mulanya macam dah putus asa , kecewa dan nak berhenti berblog tapi disebabkan minat saya yang mendalam saya pujuk hati ni dan saya buka blog baru yang ada sekarang ni . Syukur alhamdulillah sekarang saya dapat teruskan minat saya ni tapi macam mana pun sekali sekala saya tetap akan pergi tengok blog lama saya tu.....rindu laaaaaaaa......

Cuma yang bestnya walaupun akaun blog saya tu dah tak boleh saya buka tapi akaun Nuffnang saya masih aktif selagi ada iklan yang masuk dalam blog tu . Syukur alhamdulillah la saya masih dapat masuk akaun Nuffnang saya tu hehehe . So pendapatan dari iklan di blog RESEPI NANNIE tetap jadi milik saya hehehe . So di sini saya nak ucapkan TERIMA KASIH BANYAK-BANYAK PADA SEMUA PENGUNJUNG BLOG LAMA DAN BLOG SAYA INI SEBAB TANPA KUNJUNGAN DAN SOKONGAN ANDA SEMUA BLOG SAYA NI MEMANG AKAN SEPI , THANK YOU YA...

Cek yang saya baru dapat hihi happy la walaupun jumlah yang saya dapat hanya ratusan ringgit dan bukan ribuan ringgit tapi saya rasa cukup gembira serta bersyukur alhamdulillah berbaloi segala usaha saya yang cukup enjoy dan happy berblog ni . Tujuan saya masukkan gambar cek ni bukan la nak menunjuk-nunjuk tapi hanya nak berkongsi rasa gembira atas hasil usaha saya selama ni dan mungkin juga boleh memberi dorongan dan semangat buat blogger lain untuk terus aktif berblog . Cuma pesan saya , jangan la kita berblog semata-mata untuk dapat habuan dan ganjaran duit sebab kalau tu niat kita memang kita akan cepat jadi boring dan mudah putus asa . 

Saya berblog semenjak dari tahun 2009 dan sampai la sekarang ni saya terus aktif berblog serta tak pernah terbit sekelumit rasa boring sebabnya saya memang sayang dan anggap blog saya sangat penting serta sebahagian hidup saya macam diary la jugak . So kalau boleh tiap-tiap hari saya nak buat n3 cuma kengkangan masa yang membuatkan kadang-kadang blog saya ni sepi tanpa cerita dan n3 resepi . Celik je mata dari tidur dan selepas buat perkara lain yang wajib saya memang cepat-cepat nak buka blog kesayangan saya ni . Memang tak lengkap sehari hidup saya kalau tak buka blog tapi kalau busy sangat saya memang tak dapat la nak layan hobi saya ni hehehe...

So pada semua blogger jom la kita terus aktif berblog sebab semua usaha kita yang ikhlas insyallah akan dapat balasan dan ganjaran yang setimpal ya....

4 comments:

  1. duit raya tuhh,congrats dear

    ReplyDelete
  2. salam kak nannie.... tahniah... rezeki dari Allah tu :) .. wani pun ada baru je join nuffnang ni ,, tapi wani tak berapa reti sangat pasal ni tak faham sebenarnya hihi ... mcm mana cara dia .. mcm mana dari iklan tuh kita dapat earnings tu ...

    ReplyDelete
  3. Tahniah Nannie^^!
    Selamat Hari Raya Aidil Adha ya!

    ReplyDelete
  4. to cikji,
    hihihih betul tu duit raya , alhamdulillah.

    to wani,
    wlksalm wani , tq syukur alhamdulillah mmg rezeki dari Allah , akak pun x la reti sangat tapi yg pastinya kita mesti pastikan blog kita ramai dikunjungi so bila visitor byk masuk insyallah graf akak naik so ada la penaja yg nak masukkan iklan yg penting , cuba wani check akaun nuffnang kt earnings dan analytic , kalau dptBuffering Erning mmg bayaran peniklan lagi tinggi . tu je la yg serba sikit yg akak tau

    to yummylittlecooks,
    terima kasih ya dan selamat hari raya to you too

    ReplyDelete