Pages

Monday 29 October 2012

Hidangan pada Aidiladha

Assalamualaikum dan selamat pagi Isnin , hari ni bermula la minggu baru untuk kita semua dan pasti ramai yang sudah mula bekerja atau mungkin ada yang cuti hari ni nak rehatkan diri selepas penat mengharungi perjalanan yang jauh pulang dari kampung selepas cuti selama 3-4 hari . Hujung minggu yang sangat mengembira kan untuk kita semua kerana dapat berkumpul bersama keluarga sambut Hari Raya Aidiladha . Raya haji tahun ni saya masak sup tulang yang sedap dimakan dengan sambal kicap cili api . Sup tulang ni memang lauk kegemaran suami saya dan selalunya saya beli tulang lembu tempatan yang fresh dan ada isi . Selalunya sup tulang ni kami makan dengan nasi tapi raya kali ni saya hidang sup tulang bersama nasi impit dan saya buat pergedil untuk melengkapkan juadah soto sup tulang , sedapnya . Rendang ayam memang lauk kegemaran anak-anak jadi saya masak rendang yang tak pedas supaya anak-anak boleh makan dengan lenag dan nasi . Alhamdulillah untuk rezeki kami sekeluarga pada hari raya Aidiladha kali ni .

Ketupat nasi/lontong yang dimakan dengan sup tulang..


Lontong yang saya beli di pasar tani , sedap sangat ni..


Lontong yang sudah dipotong untuk dihidang , cantik saja warnanya..


Rendang ayam..

2 comments: