Pages

Monday 5 May 2014

Terung dan bendi dari laman

Petang semalam saya dapat kutip banyak buah bendi dan terung . Pokok-pokok bendi dan terung yang saya tanam dah besar so memang selalu berbuah , dulu masa mula pokok nak membesar saya dapat kutip dalam 1-2 biji buah terung saja tapi sekarang ni sekali kutip dapat dalam 6 - 8 biji terung alhamdulillah . Bila bercucuk tanam ni saya dapat banyak faedah antaranya pokok sayur yang kita tanam tu insyallah akan mengeluarkan hasil , saya dapat bersenam/exercise , ketenangan dalaman / terapi mata serta jiwa dan juga laman rumah jadi lebih meriah ceria dengan suasana tenang - baru la kita boleh cakap ' rumahku syurgaku ' insyallah..





Alhamdulillah .


2 comments:

  1. waaa seronok nye tgok mini kebun akak ni... macam2 tanaman ade... sayur2 tu yg paling saya kagum sekali :) kat rumah, ayah saya pon tengah seronok menanam. tapi ayah byk tanam cili. hehe. akak tak minat ke nak tanam herba2 mcam rosemary, thyme, semua tu kak? ke tak sesuai dengan cuaca kita kat malaysia? hehe

    ReplyDelete
  2. Salam.

    Whoa! Banyak nya tuaian.. sedap kalau buat pajeri terung! :)

    ReplyDelete